درآمد کترینگ: خلاصه تجربیات نی نی سایت (26 مورد)
در این پست، قصد داریم خلاصه ای از تجربیات کاربران نی نی سایت در مورد درآمد کترینگ و نکات مربوط به آن را جمع آوری کنیم. این اطلاعات میتواند به شما در تصمیم گیری برای ورود به این کسب و کار و مدیریت مالی آن کمک کند.
این اطلاعات از نظرات و تجربیات واقعی کاربران نی نی سایت جمع آوری شده است و الزاما نظر قطعی یا تضمینی برای درآمد نیست.

- ✅برخی کاربران معتقدند با تبلیغات خوب و کیفیت بالا می توان درآمد خوبی کسب کرد.
- ✅عده ای بر این باورند که سود اصلی در قراردادهای بزرگتر با شرکت ها و ادارات است.
- ✅اجاره بهای محل کترینگ میتواند تاثیر زیادی بر سود نهایی داشته باشد.
- ✅هزینه مواد اولیه، بسته بندی و پرسنل از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت غذا هستند.
- ✅رقابت در این بازار زیاد است و نیاز به ارائه خدمات متمایز وجود دارد.
- ✅بهداشت و کیفیت غذا از مهمترین عوامل موفقیت در این کسب و کار هستند.
- ✅برخی کاربران پیشنهاد می کنند با غذاهای خاص و محلی شروع کنید.
- ✅ارائه خدمات جانبی مانند دسر و سالاد میتواند به افزایش درآمد کمک کند.
- ✅نظرسنجی از مشتریان و دریافت بازخورد میتواند در بهبود کیفیت موثر باشد.
- ✅برخی کاربران بر اهمیت داشتن یک حسابدار برای مدیریت مالی تاکید دارند.
- ✅داشتن وب سایت و صفحات اجتماعی برای معرفی کترینگ ضروری است.
- ✅هزینه مجوزها و بیمه را در محاسبات اولیه در نظر بگیرید.
- ✅برخی کترینگ ها با رستوران ها قرارداد می بندند تا بخشی از غذاها را تامین کنند.
- ✅در ابتدای کار، سرمایه گذاری زیاد توصیه نمی شود.
- ✅برخی کاربران از همکاری با تالارها برای تامین غذا در مراسم ها راضی بودند.
- ✅رعایت بهداشت در محیط کار و هنگام تهیه غذا الزامی است.
- ✅برخی کاربران معتقدند که باید قیمت ها را متناسب با کیفیت و رقبا تعیین کرد.
- ✅بهرهگیری از مواد اولیه تازه و با کیفیت میتواند مشتریان را جذب کند.
- ✅برخی کترینگ ها در زمینه تهیه غذای رژیمی فعالیت می کنند.
- ✅برخی از کاربران از اهمیت بسته بندی مناسب برای حفظ کیفیت غذا و جلب توجه مشتری سخن گفته اند.
- ✅هزینه های مربوط به حمل و نقل و پیک موتوری را در نظر بگیرید.
- ✅برخی کاربران از اهمیت داشتن پرسنل ماهر و متعهد تاکید دارند.
- ✅میزان سود در این کار بستگی به حجم سفارشات و مدیریت هزینه ها دارد.
- ✅برخی کاربران پیشنهاد می کنند منوی متنوعی ارائه دهید تا نیازهای مختلف مشتریان را پوشش دهید.
- ✅برای شروع میتوانید از آشپزخانه منزل خود استفاده کنید (با رعایت قوانین).
- ✅برخی کاربران بر اهمیت بازاریابی دهان به دهان و جلب رضایت مشتریان تاکید دارند.
همیشه قبل از شروع هر کاری، تحقیقات لازم را انجام دهید و با افراد متخصص مشورت کنید.
درآمد کترینگ: خلاصه 26 تجربه از نی نی سایت
1. سود کترینگ به نسبت زحمتش می ارزه؟
بستگی به حجم کار و مدیریت هزینه ها داره. بعضیا راضی بودن، بعضیا میگفتن خیلی زحمت داره و سودش کمه. مواد اولیه گرونه و رقابت زیاده، باید بتونی قیمت مناسب بدی و کیفیت رو حفظ کنی. نظافت و بهداشت آشپزخونه خیلی مهمه. اگه بازرس بهداشت بیاد و ایراد بگیره، ممکنه کارتو تعطیل کنه. بسته بندی شیک و مناسب هم خیلی مهمه. ظاهر غذا هم باید خوب باشه. بعضی ها از فروش خانگی شروع کردن و بعد که مشتری هاشون زیاد شد، یه آشپزخونه کوچیک اجاره کردن.
2. چقدر سرمایه اولیه لازمه؟
بستگی به مقیاس کار داره. اگه تو خونه شروع کنی، سرمایه اولیه کمتری لازمه. باید هزینه خرید وسایل آشپزخونه، مواد اولیه، بسته بندی و بازاریابی رو در نظر بگیری. اگه بخوای آشپزخونه اجاره کنی، باید هزینه اجاره، رهن و پول پیش رو هم در نظر بگیری. بعضی ها از وام های خوداشتغالی استفاده کردن تا بتونن سرمایه اولیه رو جور کنن. میتونی با یه آشپزخونه کوچیک و چند تا غذای ساده شروع کنی و بعد کم کم کارتو گسترش بدی. همیشه یه مقداری پول نقد برای مواقع ضروری کنار بذار. قبل از شروع کار، یه تحقیق بازار انجام بده تا ببینی چه غذاهایی بیشتر فروش میره.
3. چه غذاهایی بیشتر سود داره؟
غذاهای مجلسی مثل زرشک پلو با مرغ، کباب کوبیده و جوجه کباب همیشه پرطرفدارن. غذاهای سنتی مثل قورمه سبزی، قیمه و آش رشته هم مشتری های خودشو داره. سالادها و دسرها هم میتونن سود خوبی داشته باشن، مخصوصا اگه بتونی ایده های جدید و خلاقانه ارائه بدی. غذاهای گیاهی هم طرفدارای زیادی پیدا کردن، مخصوصا بین خانم های جوان. باید بتونی غذاهای متنوعی ارائه بدی که سلیقه های مختلف رو پوشش بده. به فصل های سال هم توجه کن. مثلاً تو تابستون غذاهای سبک و خنک بیشتر فروش میره. میتونی از مشتری هات نظرسنجی کنی تا ببینی چه غذاهایی رو بیشتر دوست دارن.
4. چطور مشتری جذب کنیم؟
تبلیغات تو شبکه های اجتماعی خیلی موثره. میتونی عکس و فیلم غذاهات رو تو اینستاگرام و تلگرام بذاری. میتونی از دوست و آشناها بخوای که کارتو به بقیه معرفی کنن. چاپ تراکت و پخش اون تو محله هم میتونه موثر باشه. میتونی با رستوران ها و شرکت ها قرارداد ببندی و براشون غذا تهیه کنی. ارائه تخفیف و پیشنهادات ویژه هم میتونه مشتری ها رو جذب کنه. کیفیت غذا و برخورد خوب با مشتری خیلی مهمه. اگه مشتری از کارت راضی باشه، حتماً دوباره سفارش میده و به بقیه هم معرفیت میکنه. میتونی یه وب سایت یا اپلیکیشن برای خودت طراحی کنی و سفارشات رو به صورت آنلاین دریافت کنی.






در زمینه مدیریت مالی کترینگ، تفکیک هزینه های ثابت و متغیر کمک می کند محاسبات دقیق تری داشته باشید. مثلا دستمزد پرسنل و اجاره یک رقم ثابت است اما مواد اولیه بسته به تعداد مشتری تغییر می کند. در تجربه عملی دیدم کترینگی که صورتحساب ماهانه دقیقی داشت، بهتر می توانست قیمت تمام شده را محاسبه کند.
کیفیت مواد اولیه مستقیما بر طعم و بوی غذا تاثیر می گذارد و مشتری به سرعت تفاوت را تشخیص می دهد. نمونه ای که دیده ام کترینگی بود که از یک تامین کننده خاص گوشت استفاده می کرد و مشتریان وفادار زیادی داشت. اقلامی مثل رب گوجه مرغوب یا زعفران اصل می توانند نقطه تمایز باشند.
تحلیل فصلی سلیقه مشتریان لازم است چون در تابستان تمایل به غذاهای سبک تر و در زمستان به غذاهای سنگین تر وجود دارد. کترینگی که من بررسی کردم با تغییر فصل منوی خود را بهینه می کرد و فروش ثابتی داشت. این انعطاف پذیری در برنامه ریزی تولید غذا مهم است.
حضور قوی در شبکه های اجتماعی امروز یک ضرورت است اما محتوای با کیفیت مهم تر از تعداد پست هاست. کترینگی که کار می کردم روی عکس های حرفه ای و توضیحات کامل درباره مواد اولیه تمرکز داشت و مشتریان به مرور افزایش یافتند. این نشان می دهد داستان سرایی حول غذا جذب کننده است.
در تهیه غذا برای شرکتها، توجه به سلیقه کارمندان و تنوع منو اهمیت ویژه ای دارد. یک مورد جالب دفتری بود که غذاهای فاقد گلوتن درخواست کرده بود. این نشان می دهد امروزه رژیم های غذایی خاص هم بازار خود را پیدا کرده و کترینگ ها باید آماده پاسخگویی به این نیازها باشند.
جالب است که بحث درآمد کترینگ همیشه از زوایای مختلفی قابل بررسی است. صحبت کردن در مورد کیفیت مواد اولیه و تاثیر آن بر سودآوری نکته کلیدی است که باید دقت بیشتری به آن داشت. در تجربه ای که داشتم، استفاده از روغن و گوشت با کیفیت بالا هزینه اولیه را افزایش می داد اما بازگشت سرمایه را تضمین می کرد.
مسئله تحویل به موقع غذا یکی از فاکتورهایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد ولی نقش تعیین کننده ای در حفظ مشتری دارد. در برهه ای از کار متوجه شدم که تاخیر حتی ده دقیقه ای می تواند اعتبار یک کترینگ را زیر سوال ببرد. برنامه ریزی دقیق برای پیک های موتوری و مدیریت ترافیک شهری برای این بخش ضروری است.
بحث قراردادهای شرکتی که در مطلب به آن اشاره شده بود نیاز به تحلیل بیشتری دارد. به شخصه وقتی با اولین شرکت قرارداد بستم، متوجه شدم که مذاکره روی تعداد وعده ها و قیمت تمام شده بسیار حیاتی تر از آن چیزی است که تصور می کردم. شرکت ها معمولا به دنبال قیمت های ویژه برای حجم بالای سفارش هستند.
بسته بندی غذا در کترینگ امروز تبدیل به یک هنر شده است. انتخاب جعبه های مقاوم که هم جلوی نشت غذا را بگیرد و هم ظاهر زیبایی داشته باشد، چالشی است که در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به یاد دارم که یکبار تست چند نوع جعبه غذای مختلف را انجام دادیم تا به طرح بهینه برسیم.
استانداردهای بهداشتی در این کار نه تنها یک الزام قانونی که یک ضرورت اخلاقی است. وقتی بازرس بهداشت برای اولین بار از آشپزخانه ما بازدید کرد، لیست بلندبالایی از نقاط ضعف ارائه داد که بسیاری از آنها مواردی بود که خودمان هرگز به ذهنمان نرسیده بود. بعد از آن بازدید، سیستم کنترل کیفیت دقیق تری راه اندازی کردیم.
آنالیز رقبا در این عرصه می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. یک بار با بررسی منوی ده کترینگ فعال در منطقه متوجه شدیم که ارائه دو نوع غذای گیاهی در هفته می تواند ما را از رقبا متمایز کند. این تحلیل ساده به افزایش بیست درصدی فروش در ماه اول انجامید.
مطالعه این مطلب باعث شد سری به آرشیو سایت بزنم و با مقالات آموزشی دیگر آشنا شوم. گردآوری این حجم از اطلاعات کاربردی نشان می دهد که تیم تحریریه با دقت و تخصص به تولید محتوا می پردازد. در بسیاری از موارد، تجاربی که در این سایت به اشتراک گذاشته شده با چالش های واقعی بازار کار همخوانی دارد.
در تهیه غذا اولین چیزی که مشتری را جذب می کند ظاهر غذاست. باید دقت کرد که بسته بندی شکیل و حرفه ای داشته باشد. یک بار غذایی که سفارش داده بودم به خاطر ظاهر نا مرتبش کاملا اعتمادم را از آن مجموعه سلب کرد.
قیمت گذاری باید با دقت زیادی انجام شود چون مشتریان امروزی حساسیت زیادی به قیمت دارند. من دیدم بعضی کترینگ ها با هزینه کمتری مواد اولیه می خرند اما کیفیت غذایشان افت نمی کند چون تامین کننده خوبی دارند.
یکی از چیزهایی که خیلی وقت ها فراموش می شود محاسبه هزینه های پنهان است. مثلا هزینه رفت و آمد برای خرید مواد یا هزینه تعمیر تجهیزات. باید همه این موارد در قیمت نهایی دیده شود.
گذاشتن منوی روزانه در شبکه های اجتماعی خیلی کمک کننده است. مشتری با دیدن عکس غذا و قیمت آن زودتر تصمیم می گیرد. بعضی کترینگ ها فقط یک عکس ساده از غذا می گذارند و این کافی نیست. دیدن مراحل پخت یا جزئیات مواد اولیه تاثیر خیلی بهتری دارد.
یه مدتی بود تصمیم گرفته بودم کترینگ راه بندازم ولی کلی ترس و تردید داشتم. یکی از دوستام که تو این زمینه کار کرده بود گفت اول نفری که باید متقاعدش کنی خودتی! یه گوشه از آشپزخونه خونه رو تبدیل به محل کار کردم و اول با تهیه غذا برای مهمونی های فامیل شروع کردم.
چیزی که خیلی کمک کرد این بود که به جای کلی پختن، چند غذای ساده رو با دقت زیاد درست میکردم. مثلا همون مرغ гриادن ساده رو با یه چاشنی خاص میزدم که همه تعجب میکردن 🤯 بعدش کیک پزی رو اضافه کردم که خیلی باب میل بچه ها بود.
یکی از اشتباهات اولیهام این بود که فکر میکردم هرچی بشقاب رو شلوغ تر کنم بهتره. اما سریع فهمیدم مشتری سادگی رو بیشتر دوست داره. یه چیز جالب هم این بود که بعضیا عاشق طعم های جدید بودن اما بعضیا هم فقط همون غذای همیشگی رو میخواستن.
برای مشتری گیر انداختن اولش خیلی سخت بود… تا اینکه یه روز رفتم یه شرکت کوچیک تو محلهمون و گفتم هر روز ناهار براشون با قیمت خوب میارم. همین یه کار ساده کلی مشتری برام دست و پا کرد 😁
بعد از شش ماه تازه فهمیدم که پول اصلی تو کار رساندن غذا به شرکتهاست نه فروش تکی. راستی یادم رفت بگم در مورد ظروف یه بار مصرف… اگه کیفیتش خوب نباشه کل زحمت آشپزیتو خراب میکنه.
یکی از اشتباهاتی که بعضی ها مرتکب میشن اینه که حجم سفارش ها رو درست تخمین نمیزنن. من اول کارم پیش اومد که یه روز پرستارای یه بیمارستان بزرگ سفارش دادن و من فکر کردم میتونم تنهایی انجامش بدم. آخرش مجبور شدم نصف شب تماس بزنم به دوستام که بیان کمک کنن و کلی استرس کشیدم. بهتره همیشه حداقل پنج نفر آشپز و کمک آشپز رو بشناسی که موقع ضرورت بتونی ازشون کمک بگیری.
بعضی ها فکر میکنن هرچی غذا پررنگ تر باشه یعنی خوشمزه تره. این اشتباهه. یه بار به خاطر زیاد زدن زعفرون توی مرغ پلویی کلی ضرر کردم. مشتری ها شکایت کردن که رنگ غذا مصنوعیه و مزه شیمیایی میده. حالا من همیشه مقدار استاندارد ادویه و رنگ غذا رو رعایت میکنم.
درباره حمل و نقل غذا هم یه نکته بگم. یه زمانی فکر میکردم هر پیک موتوری میتونه غذا رو سالم برسونه. تا این که یه روز غذاها تو ترافیک موند و سه ساعت دیر رسید. بعد از اون من فقط به شرکت های معتبر حمل غذا اعتماد میکنم که باکس های مخصوص حفظ حرارت دارن.
یه وقتایی پیش میاد که مواد اولیه در بازار کم میشه یا گرون میشه. من یاد گرفتم همیشه برای حداقل یه هفته مواد خشک رو انبار کنم. اینطوری موقع کمبود گوجه یا پیاز دیگه مجبور نیستم به قیمت دلال ها بخرم.